Τρίτη 5 Απριλίου 2016

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΜΑΣ


Το Σάββατο 2/4/2016 πραγματοποιήθηκε στο Βουργαρέλι συνάντηση μελών πολιτιστικών συλλόγων, καθώς και απλών δημοτών Τοπικών Κοινοτήτων και οικισμών του Δήμου μας, σε μια πρώτη προσπάθεια να βρεθούν τρόποι αξιοποίησης, αναβάθμισης και προβολής της περιοχής μας.
Η συνάντηση έγινε στην καφετέρια "DIVERSO" καθόσον δεν ζητήθηκε έγκυρα αίθουσα από το Δήμο.
Η συζήτηση ήταν εποικοδομητική και τα θέματα που κυριάρχησαν ήταν η εξεύρεση τρόπων να προβληθεί η περιοχή μας συνολικά ώστε να αποτελεί ένα μοναδικό επισκέψιμο προορισμό και να μην μείνει ούτε γωνιά αναξιοποίητη και άγνωστη στους επισκέπτες.


 Η περιοχή μας έχει κρυμμένο έναν τεράστιο φυσικό πλούτο ο οποίος μένει αναξιοποίητος και ανεκμετάλλευτος. Το σπάνιο και μοναδικό ανάγλυφο του τόπου μας είναι διάσπαρτο και "στολισμένο" με αξιοθαύμαστα δημιουργήματα της ίδιας της φύσης τα οποία αποτελούν για τον τόπο μας πολύτιμα μνημεία.
Με συντονισμένες και έξυπνες κινήσεις, αλλά μακριά και έξω από μικροσκοπιμότητες μπορούν όλα τα χωριά, πρωτίστως τα κεντρικότερα, να γίνουν οι κράχτες ώστε να προσελκύσουν πολλαπλάσιους επισκέπτες καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους.
Είναι γεγονός πως ένα - ένα χωριό μόνο του δεν φτάνει. Θα πρέπει το κάθε τι που προκαλεί ενδιαφέρον, άσχετα από το πού βρίσκεται αυτό, να αξιοποιηθεί κατάλληλα και στο μέγιστο βαθμό. Έτσι π.χ. ένα μουσείο εκθεμάτων ή ένα ιστορικό μνημείο ή ένα όμορφο τοπίο ή ένας καταρράκτης κλπ που βρίσκεται κοντά σε ένα χωριό ή σε έναν οικισμό αν αξιοποιηθεί σωστά θα αποφέρει διπλό όφελος για την  περιοχή μας. Δηλαδή πρώτα απ' όλα θα προβληθούν και θα ωφεληθούν περισσότερο όλα τα κεντρικά χωριά που διαθέτουν τις υποδομές διαμονής και φιλοξενίας (ξενοδοχεία, ταβέρνες, καφετέριες κλπ), προσελκύοντας περισσότερους επισκέπτες και συνάμα θα προβληθεί και ο κάθε οικισμός.

Αυτό που ζητούμε ο καθένας μας όταν επισκεπτόμαστε έναν ξένο τόπο, αυτό ακριβώς ζητούν και οι ξένοι όταν επισκέπτονται τα μέρη μας. Κανείς δεν κάνει έναν προγραμματισμό να πάει κάπου και να κλειστεί μέσα σε ένα ξενοδοχείο, χωρίς να γνωρίσει και την ευρύτερη περιοχή με τα αξιοθέατα. Οι επισκέπτες φυσικά και θα διαμείνουν εκεί που υπάρχει υποδομή και από εκεί θα κάνουν τις εξορμήσεις τους. Αν μείνουν ευχαριστημένοι, την επόμενη χρονιά θα έρθουν περισσότεροι και την παραπάνω ακόμα περισσότεροι. Έτσι η περιοχή μας θα αποκτήσει μεγαλύτερη φήμη και με τις σπάνιες φυσικές ομορφιές που διαθέτει θα γίνει τουριστικά ισάξια ή και καλύτερη από γνωστούς προορισμούς όπως π.χ. τα Ζαγοροχώρια, το Πήλιο, το Μέτσοβο, τα Καλάβρυτα κ.ά.
Η περιοχή μας δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλες περιοχές. Είναι πανέμορφη και έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που θα την κάνουν ίσως και πρώτη μεταξύ άλλων. Όμως, εκείνο που έχει να ζηλέψει από άλλες περιοχές είναι η μεθοδικότητα, η οργάνωση, η αποφασιστικότητα, η μίμηση των θετικών που έχουν πετύχει κάποιοι που ενήργησαν συλλογικά και έξυπνα και οι οποίοι είχαν όραμα για τον τόπο τους και για το μέλλον των παιδιών τους.
Ο κάθε επισκέπτης είτε μόνος του, είτε οικογενειακά, είτε με γκρουπ, όταν έρθει στον τόπο μας, όποια ώρα και αν φτάσει, ειδικά αν έρθει το μεσημέρι ή το απόγευμα θα ρωτήσει πρώτα απ' όλα πού βρίσκονται οι ταβέρνες ή τα εστιατόρια για να καθίσει για φαγητό. Άλλοι ίσως ζητήσουν μια καφετέρια για έναν καφέ ή ποτό. Κάποιοι άλλοι ίσως θελήσουν να αγοράσουν τα τσιγάρα τους.  Αν δεν βρεθεί έστω και ένα τέτοιο μαγαζί ανοιχτό, σίγουρα ο επισκέπτης θα προτιμήσει άλλη πιο οργανωμένη περιοχή.

Στη σημερινή εποχή τα γκρουπ ενημερώνονται από πριν πού υπάρχουν στη διαδρομή οργανωμένα χωριά με υποδομές που οι επαγγελματίες "τους περιμένουν" ή το θεωρούν δεδομένο ότι ένας τουριστικός προορισμός διαθέτει, αν όχι τα πάντα, τουλάχιστον τα προφανή και αναγκαία. Αλλά και οι ίδιοι οι οδηγοί των ταξιδιωτικών γραφείων συνιστούν στάση για φαγητό ή καφέ εκεί που γνωρίζουν ότι θα περάσουν καλύτερα οι εκδρομείς, διαφημίζοντας ταυτόχρονα ως επαγγελματίες τα τουριστικά τους γραφεία.
Η περιοχή μας είναι πλέον ένα σύνολο. Σήμερα με το ιδιωτικό αυτοκίνητο ή άλλο μέσο οι αποστάσεις έχουν εκμηδενιστεί και ο επισκέπτης δεν έρχεται για να μείνει σε ένα μόνο χωριό για παραθέριση. Προτιμά να επισκεφθεί μια περιοχή την οποία θα περιηγηθεί και θα την γνωρίσει σαν σύνολο και φυσικά θα προτιμήσει αυτή που διαθέτει τουλάχιστον τα στοιχειώδη.
Βέβαια, για να έρθουν επισκέπτες χρειάζεται προβολή, γνωστοποίηση και "κάλεσμα" εκ μέρους μας. Αυτό μπορεί να γίνει με όλα τα σύγχρονα μέσα και την ταχύτητα που αυτά μας παρέχουν. Μέσα από ένα νέο site μαζί με τα ήδη υπάρχοντα, αλλά και με διαφημιστικά φυλλάδια και όχι μόνο, θα μπορούσε άμεσα να προβληθεί η περιοχή μας με τον καλύτερο τρόπο. Όμως, χωρίς οργάνωση και προετοιμασία δεν είναι εύκολο, ούτε και σωστό να διαφημίσει κανείς κάτι που ακόμα μένει σε μεγάλο ποσοστό, όπως το έφτιαξε ο πλάστης!
Σαν μια πρώτη προσπάθεια όσοι παραβρέθηκαν στη συνάντηση έδωσαν ραντεβού για μια νέα συνάντηση στα μέσα του Απρίλη ώστε να καταγράψει και να καταθέσει ο καθένας τι είναι αυτό που διαθέτει η περιοχή του και το οποίο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί κατάλληλα ώστε να προβληθεί καλύτερα ο τόπος μας προς όφελος όλων μας.
Νίκος Τσιούνης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου