Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Ο Νίκος Μανούσης εκθέτει έργα φωτογραφίας του.


Στο Βουργαρέλι από 20 Ιουλίου και για ένα μήνα
Γράφει η Έλια Στασινού
Είμαστε στα Τζουμέρκα εν έτη 2014 και περνώντας από το Βουργαρέλι, το κέντρο του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων, ο χρόνος φαίνεται να κυλά αργά, ίσως πιο αργά απ' ότι σ' άλλα μέρη.
Μπαίνοντας στο χωριό, αριστερά υπάρχει ένας παλιός πέτρινος ξενώνας, κάποια παλιά πέτρινα μαγαζιά που τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει ελάχιστους ιδιοκτήτες. Προχωρώντας βρίσκεις το Δημαρχείο Κεντρικών Τζουμέρκων στα δεξιά, ένα απόκτημα-στολίδι της περιοχής μετά τον «Καλλικράτη». Ακριβώς απέναντι από το Δημαρχείο, στην "Gallery M", φέτος το καλοκαίρι, φιλοξενείται η έκθεση φωτογραφίας του Νίκου Μανούση "Με το βλέμμα της καθημερινότητας", ο οποίος ασχολείται ερασιτεχνικά με τη φωτογραφία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Η έκθεση αυτή υποστηρίζεται από τον Δήμο Κεντρικών Τζουμέρκων και την Ιστορική και Λαογραφική Εταιρεία Τζουμέρκων (ΙΛΕΤ).

Πήγαμε να τον συναντήσουμε, πιο πολύ από ενδιαφέρον για το πως ένα τέτοιο, μάλλον πρωτοποριακό εγχείρημα, λαμβάνει χώρα σ' ένα ξεχασμένο μέρος όπως τα Τζουμέρκα. Μας περιμένει χαμογελαστός, ακουμπισμένος χαλαρά στο κατώφλι της αίθουσας που φιλοξενεί την έκθεση και μας υποδέχεται μ' ένα πολύ εγκάρδιο χαμόγελο στα χείλη! Παραγγέλνει ελληνικό καφέ από το παραδοσιακό καφενείο απέναντι και καθόμαστε στο μοναδικό μικρό στρογγυλό κόκκινο τραπεζάκι που βρίσκεται στην "Gallery M", όπως την ονομάζει. Ο χώρος μέσα είναι λιτός κι απέριττος. Στο λευκό φόντο μόνο κάποια περίτεχνα καλαπόδια - στολίδια διακοσμούν το χώρο μ' έντονα χρώματα και ζωηρή φαντασία φτιαγμένα, έργο της καλής του φίλης Ειρήνης Τυρολόγου και της κόρης της Ράνιας, η οποία έχει την ίδια καλλιτεχνική φλέβα με την μαμά της!
Κοιτάζοντας γύρω τις φωτογραφίες μπορεί να δει κανείς ότι τα θέματα αντικατοπτρίζουν την καθημερινότητα, εστιασμένα σε μικρές λεπτομέρειες, τις οποίες πολλές φορές το μάτι δεν ξεχωρίζει. Η φωτογραφία είναι μία τέχνη με την οποία δείχνεις στους άλλους τον εσωτερικό σου κόσμο, δηλαδή το πως εσύ ο ίδιος βλέπεις τα πράγματα με τη δική σου ματιά.
Ποιος είναι στ' αλήθεια ο Μανούσης και τι θέλει να δείξει μέσα από το έργο του;
Απαντά: «Δύσκολη ερώτηση για το ποιός είναι ο Μανούσης. Ειλικρινά δεν γνωρίζω την απάντηση όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο! Φωτογραφίζω, μου αρέσει απλά να φωτογραφίζω. Μέσα από τη φωτογραφία νιώθω ότι η ζωή μου δεν περιορίζεται, είναι μία μοναδική διαδρομή που με καλεί να χαθώ στο δικό μου κόσμο. Σ' ένα περίπατο...Ό,τι με ερεθίζει στο μάτι, στη σκέψη, στα συναισθήματά μου το μοιράζομαι με το κλικ της μηχανής μου, κλικ το οποίο όταν ακούω, σε συνδυασμό μ' αυτό που βλέπω, με αναστατώνει, με συναρπάζει. Δεν είμαι ο φωτογράφος ο οποίος θα καθίσει με τις ώρες με φακούς, μηχανές και εξαρτήματα, σε κάποιο σημείο να το φωτογραφίσω. Δεν ξέρω αν είμαι καν φωτογράφος. Αυτό που μου αρέσει να κάνω όμως με τη μηχανή μου είναι να αναζητώ την εικόνα που μου παίζει κρυφτούλι κι εγώ πρέπει να την ανακαλύψω χαμένος μέσα στο χώρο και στο χρόνο. Μετά να βλέπω την εικόνα τυπωμένη, απείραχτη, όπως την αντίκρισα εξαρχής, ανατριχιάζοντας και χαϊδεύοντάς την, σαν να είναι κάτι εύθραυστο και ξεχωριστό. Αυτό τον κόσμο θέλω να μοιραστώ μαζί σας, φίλοι μου, κι αυτός είναι ο λόγος που κάνω την έκθεση, εκθέτοντας τον εαυτό μου μέσα από τις φωτογραφίες μου. Μέσα από τη φωτογραφία γνώρισα αγνούς ανθρώπους, έκανα φίλους και γενικότερα μέσα από την τέχνη γνώρισα την αγάπη, την ευγένεια, τον έρωτα, την ΖΩΗ!».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου